Każdy mężczyzna powyżej 45. roku życia powinien regularnie przechodzić badanie urologiczne, a jeśli w jego rodzinie zdarzały się przypadki nowotworu prostaty, na wizytę warto wybrać się nieco wcześniej, np. po 40. roku życia. Profilaktyka w przypadku spraw urologicznych jest niezwykle istotna – aby mieć dostęp do najlepszych specjalistów i badań, warto skorzystać z prywatnej opieki medycznej.

Czym zajmuje się lekarz urolog?

Urologia to specjalizacja lekarska, która obejmuje diagnostykę i leczenie chorób układu moczowo-płciowego u mężczyzn oraz moczowego u kobiet (układem płciowym kobiet zajmuje się ginekolog). Do urologa udajemy m.in. wtedy, gdy mamy problemy z nerkami, nadnerczami, pęcherzem moczowym, moczowodem, prąciem, jądrami czy z prostatą. Chociaż dla wielu osób wizyta u urologa może być wstydliwa, w przypadku wystąpienia jakichkolwiek niepokojących objawów nie warto czekać! Powinniśmy możliwie najszybciej udać się do specjalisty, np. takiego przyjmującego w prywatnej klinice urologicznej w Gdańsku.

Kiedy mężczyźni powinni udać się do urologa?

Do urologa przynajmniej raz w roku powinni udawać się wszyscy mężczyźni powyżej 45. roku życia. Jeśli w naszej rodzinie wystąpiły przypadki poważniejszych chorób związanych układem moczowo-płciowym, badania profilaktyczne prostaty powinniśmy wykonywać już od co najmniej 40. roku życia. Wielu lekarzy jednak uważa, że wszyscy mężczyźni w wieku od 20. roku życia powinni wykonywać badania urologiczne raz na dwa lata. Tego typu profilaktyka pozwala na wczesne wielu chorób, w tym nowotworu prostaty, a tym samym na jego skuteczniejsze leczenie.

Poza samą profilaktyką do wizyty w prywatnej klinice urologicznej w Gdańsku powinny nas zachęcić także różne niepokojące objawy, takie jak:

• obecność krwi w moczu czy nasieniu;
  • zaburzenia oddawania moczu;
  • ból podczas oddawania moczu lub wytrysku;
  • bolesne parcie na pęcherz;
  • ropa w moczu;
  • zmiany w wyglądzie narządów płciowych.

Kiedy kobiety powinny udać się do urologa?

Wbrew powszechnie panującej opinii, urologa zajmuje się także wieloma przypadłościami związanymi z układem moczowym kobiet. Co prawda w przypadku chorób lub niepokojących objawów związanych z układem rozrodczym kobiet powinniśmy się udać na wizytę u ginekologa, jednak lekarz urologii może pomóc w przypadku:

• problemów z oddawaniem moczu;
  • bólu i pieczeniu w cewce moczowej;
  • nietrzymaniu moczu lub jego zatrzymaniu;
  • krwi w moczu;
  • bólu pęcherza.

Wizyta u urologa jest zawsze konieczna, jeśli zauważymy jakiekolwiek niepokojące objawy, jeśli chodzi o nasze narządy rozrodcze czy moczowe. Ogólne poczucie dyskomfortu czy ból w ich okolicach również jest niepokojącym objawem, zwłaszcza jeśli długo nie ustępuje.

Jak leczenie urologiczne, to tylko w prywatnej klinice urologicznej w Gdańsku!

Zależy Ci na szybkim i bezproblemowym umówieniu się na wizytę u specjalisty? Jeśli tak, to koniecznie skorzystaj z usług prywatnej kliniki urologicznej U Clinic w Gdańsku. Zachęcamy do odwiedzenia strony: https://uclinic.pl/. Znajdziesz tam szczegóły dotyczące kadry i usług oferowanych przez U Clinic.