CBD, czyli kannabidiol to olej z nasion konopi siewnej. Jest to organiczny związek chemiczny, który wykazuje korzystne działanie na organizm człowieka. Może być przyjmowany wewnętrznie oraz stosowany zewnętrznie na skórę. Sprawdź, jakie właściwości ma naturalny CBD!

Działanie antyseptyczne i przeciwzapalne

Działanie terapeutyczne olejków konopnych wynikają z zawartości CBD, który jest wyjątkowo ciekawym związkiem o wszechstronnym zastosowaniu. Kannabidiol wykazuje właściwości antybakteryjne oraz przeciwzapalne, dzięki czemu dobrze sprawdza się jako składnik maści, kremów konopnych, balsamów i olejków. Może być używany zewnętrznie na skórę. Olejek bywa stosowany do pielęgnacji cery trądzikowej, a także do łagodzenia objawów niektórych chorób dermatologicznych takich jak łojotok i atopowe zapalenie skóry. Idealnie nadaje się do tego zadania, ponieważ nie wykazuje działania komedogennego, czyli nie zatyka porów skóry.

Może też służyć jako środek uśmierzający świąd i ból w miejscu ukąszenia przez insekty. Dodatkowym atutem jest to, że środek ten nie powoduje alergii i jest dobrze tolerowany. Wszechstronne zastosowanie wynika z właściwości, które odpowiadają na potrzeby skóry w różnych sytuacjach zdrowotnych.

Właściwości olejków CBD – zdrowie psychiczne i samopoczucie

Składniki olejków CBD wpływają korzystnie na stan zdrowia osób narażonych na stres. Kannabidiol wykazuje korzystny wpływ na wyregulowanie rytmu dobowego, poprawia jakość snu oraz ułatwia odprężenie. Dlatego może być stosowany przez osoby doświadczające problemów z zaśnięciem. Sięgają po niego osoby cierpiące na depresję i inne tego typu zaburzenia. Wykazuje działanie przeciwbólowe i przeciwlękowe, dzięki czemu dobrze sprawdza się jako uzupełnienie diety ludzi o wysokim stopniu wrażliwości. Pomaga im przywrócić równowagę, wyciszyć się i zrelaksować.

Olejek CBD w pielęgnacji skóry – działanie przeciwbólowe

Dodatkowo można zaobserwować właściwości przeciwbólowe olejku. Efekt w postaci łagodzenia dolegliwości bólowych jest sposobem na bolące stawy i mięśnie. Maści i kremy z olejkiem CBD mogą być stosowane zewnętrznie w przypadku odczuwania dyskomfortu w obrębie układu ruchu. Z tych właściwości chętnie korzystają seniorzy i osoby aktywne fizycznie, które doświadczają przetrenowania lub kontuzji.

Właściwości terapeutyczne CBD – działanie przeciwdrgawkowe i rozkurczowe

W określonych sytuacjach doceniana jest właściwość terapeutyczna polegająca na łagodzeniu drgawek w przebiegu niektórych chorób. Działanie rozkurczowe wynika z faktu, iż CBD reaguje z niektórymi receptorami znajdującymi w organach wewnętrznych. Wpływa to na prawidłowe funkcjonowanie mięśni gładkich.

Właściwości terapeutyczne naturalnego CBD sprawiają, że związek ten jest składnikiem licznych preparatów pielęgnacyjnych oraz suplementów diety. Przyjmowany zewnętrznie w formie olejki CBD lub aplikowany na skórę daje zauważalne efekty w postaci zmniejszenia stanów zapalnych, lepszej regeneracji i odżywienia oraz nawilżenia skóry.